Ļoti neparasti elektriskie transportlīdzekļi (+foto)

Neskatoties uz to, ka auto zīmoli ir pasaulei labi zināmi, jūs noteikti neatradīsiet šajā galerijā ko tādu, kas jums šķistu jau redzēts vai pazīstams, jo šoreiz runa ir par pavisam citiem transportlīdzekļiem, kurus izveidoja labi pazīstami auto zīmoli.

Turklāt šie transportlīdzekļi darbojas ar elektrības palīdzību.

 

BMW Cruise e-Bike

Cruise e-Bike tika piedāvāts Rietumeiropai par 3100 eiro. Tas ir ritenis ar alumīnija rāmi un integrētu Bosch elektrisko motoru, ar kura palīdzību iespējams bez nekādas piepūles attīstīt līdz pat 25 km/h lielu ātrumu. Lai riteni pilnībā uzlādētu, būs nepieciešamas vien 3,5 stundas. Viena ļoti patīkama riteņa opcija – borta dators, kas nosaka optimālos ātruma pārneses brīžus.

 

Smart Ebike

Nākotnes Ebike no uzņēmuma Smart uzlādēts var nobraukt līdz pat 100 km un paralēli uzlādēt arī jūsu telefonu, ja tas tiek pieslēgts caur USB portu. Lukturis Ebike ir iemontēts, bet ķēde izgatavota no oglekļa šķiedrām. Tāpat kā Smart automobiļi, arī ritenis nebūt nav no lētajiem – tā cena ir trīs tūkstoši ASV dolāru.

 

Ford Super Cruiser

Super Cruiser ir Ford un elektrisko velosipēdu ražotnes Pedego kopražojums. Par rāmja dizainu atbild Pedego dizainers Tonijs Elsvorts. Kruīzers nodrošina ērtu pārvietošanos, pateicoties tā regulējamai stūrei un sēdeklim. To darbina 500 vatu elektriskais motors, kas palīdz ritenim attīstīt līdz pat 35 km/h lielu ātrumu. Super Cruiser ir septiņi pārnesumi, riepas – Schwalbe Big Ben.

 

Piaggio Wi-Bike

Wi-Bike sērija piedāvā gan pilsētas, gan kalnu elektriskos velosipēdus. To ražošanā aktīvu līdzdarbību ņēma arī motociklu uzņēmums Aprilia. Wi-Bike tiek pozicionēts ne tikai kā elektriskais velosipēds, kas ar elektrības palīdzību spēj attīstīt līdz pat 25 km/h lielu ātrumu, bet arī kā daudzfunkcionāls centrs: vadītājs spēj sekot līdzi visiem saviem transportlīdzekļa kustības elementiem, jo tajā ir speciāli ierīkots viedtālruņa pielikums, kas palīdz ar saviem sasniegumiem dalīties arī ar citiem lietotājiem vai draugiem.

 

Caterham Classic E-Bike

Patiesībā Caterham piedāvā vairākus elektriskos velosipēdus, taču Classin E-Bike ir viens no harizmātiskākajiem. Tam ir 250 vatu jaudīgs elektroniskais motors, kas atrodas boksā, turklāt tas ir stilizēts kā V-twin dzinējs. Interesanti, ka akumulatoru bloks atrodas tā saucamajā “benzīna bākā”. Galu galā tiek iegūts velosipēds, kas līdzinās sacīkšu motocikliem (en. “Cafe racer”), uz kura var nemaz negrozīt pedāļus pat 40 – 80 km attālumā.

 

Mercedes Electric Bike

Electric Bike no Mercedes parādījās 2000. gada sākumā – tas bija laiks vēl ilgi pirms tam, kad elektriskie velosipēdi ieguva šādu popularitāti un citi transportlīdzekļu ražošanas uzņēmumi vispār sāka tos ekspluatēt. Tā kā tas bieži mēdz gadīties ar progresīvām lietām, Electric Bike mazliet pasteidzās laikam pa priekšu. Mercedes pārdeva vien pāris šī velosipēda eksemplārus, katru 3000 dolāru vērtībā, un drīz pēc tam finansiālu apsvērumu dēļ pārtrauca to ražošanu.

 

BMW X2City

Kamēr BMW X2 krosovers sērijveida ražošanai tiek vēl tikai gatavots, tuvākajā laikā būs iespējams iegādāties tā “mazo brālīti” – elektrisko skrejriteni X2City. Tas spēj attīstīt līdz 25 km/h lielu ātrumu un vienas uzlādes laikā spēj nobraukt līdz 30 kilometriem (viena uzlāde ilgst līdz 2,5 stundām). Skrejriteņa ātruma maiņa regulējama ar rokturi. To varēs iegādāties interneta veikalā Kettler.

 

Peugeot E-kick

Pašiem savs elektroniskais velosipēds ir arī Peugeot. Iespējams, ka tas nav tik jestrs, kā bavāriešiem, taču arī nav peļams. Rietumeiropā to var iegādāties jau tagad, turklāt tikai par 1200 eiro. Tieši tā – tikai 1200 eiro par skrejriteni. Tas sver 8,5 kg, tam ir 500 vatu dzinējs un tas ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz pat 12 km. Lai pilnībā uzlādētu Peugeot E-kick dzinēju, nepieciešama vien stunda.

 

Peugeot E-Vivacity

Pirmais Peugeot mēģinājums izveidot elektronisku skuteri jeb skrejriteni tika veikts jau 1996. gadā, tas bija modelis Scoot’elec. Diemžēl šis modelis nebija pārāk veiksmīgs, galvenokārt tādēļ, ka niķeļa – kadmina akumulators nebija gana jaudīgs. Daudz labāks variants par šo bija E-Vivacity, kuru laida klajā 2011. gadā. Šī skrejriteņa uzlādes nobraukums pietiks veseliem 100 km, bet maksimālais ātrums sasniedz pat 45 km/h.

 

BMW C-Evolution

Spilgtais skrejritenis no BMW ir iegādājams daudzviet, arī Krievijā, taču daudziem varētu šķist, ka tā cena ir kosmiska – vairāk par 20 tūkstošiem eiro. Un tā ir tikai cena 15 zirgspēku versijai. Long Range versijai, kurai ir 26 zirgspēki un kura spēj nobraukt ar vienu uzlādi līdz pat 160 km, maksā teju par diviem tūkstošiem dārgāk. Maksimālais skrejriteņa ātrums ir pat 120 km/h.